Communicatie & Klant Contact Centrum

WERKEN VOOR ALMERE

Bij de afdeling Communicatie & KCC werken 120 professionals verdeeld over vijf teams. Elk team heeft een eigen specialisatie; Woordvoering, Communicatieadvies, Content & Creatie, Klant Contact Centrum (KCC) en een stafteam. Samen werken zij voor de hele gemeente en streven naar de beste communicatie. Dit doen zij via digitale kanalen, sociale media en per brief. Informatie is altijd en overal beschikbaar en is steeds meer visueel georiënteerd en wordt steeds sneller en vluchtiger. De gemeente wil daarop inspelen en effectief blijven in het maken van verbinding met haar omgeving. Het is de verantwoordelijkheid van de afdeling Communicatie & KCC om de organisatie hierbij maximaal te ondersteunen en collega’s en bestuurders in staat te stellen om actief in contact te staan met elkaar en de mensen in onze omgeving.

De manier waarop een gemeente communiceert is sterk aan het veranderen. Stakeholders bepalen steeds vaker de agenda en dat vraagt een grote mate van alertheid van de gemeente. In de veranderende samenleving zoeken inwoners en ondernemers op andere manieren contact en interactie en de gemeente zoekt naar nieuwe wijzen om participatie vorm te geven. Digitale kanalen en sociale media spelen daarbij een grote rol. Informatie is altijd en overal beschikbaar en is steeds meer visueel georiënteerd en wordt steeds sneller en vluchtiger. De gemeente wil daarop inspelen en effectief blijven in het maken van verbinding met haar omgeving. De verantwoordelijkheid van de afdeling Communicatie, & KCC is om de organisatie hierbij maximaal te ondersteunen en collega’s en bestuurders in staat te stellen om actief in contact te staan met elkaar en de mensen in onze omgeving.

Kylian Weppner

Kylian Weppner

Sinds 2019 werkt Kylian bij de gemeente Almere, waar hij begon als stagiair en nu met veel plezier als communicatieadviseur werkt. Zijn werkdag varieert enorm, met diverse overleggen en strategische sessies, en het leukste aan zijn werk vind hij de afwisseling en de vele contacten die hij heeft binnen het stadhuis.

Taïees Vis

Taïees Vis, Senior medewerker callcenter

Er is geen moment dat we niet bereikbaar zijn en de vragen worden altijd beantwoord. Daar zijn we trots op!